Do tramvajové vozovny v Liberci dnes z Prahy dorazila historická tramvajová souprava z první třetiny minulého století.

27.03.2020
Praha - Liberec vlakem 3 hodiny, tramvaji hodinku!!! 😉 (archiv Tomáš Krebs)
Praha - Liberec vlakem 3 hodiny, tramvaji hodinku!!! 😉 (archiv Tomáš Krebs)

Do tramvajové vozovny v Liberci dnes z Prahy dorazila historická tramvajová souprava z první třetiny minulého století. Provozuschopný motorový a vlečný vůz zůstanou v Liberci zhruba rok a svézt se jimi budou moci příležitostně i cestující. Foto: Artur Irma a DPMLJ

zdroj: https://www.facebook.com/100063586299599/posts/923815353081333/?rdid=KOdyZX5aYiUxrPFU

Z Prahy pod Ještěd na rok. Historická souprava bude brázdit liberecké koleje

Na dlouhodobé hostování na liberecko-jablonecké tramvajové koleje se dnes z Prahy vydala souprava motorového vozu #351 a vlečného vozu #1202. # (autor příspěvku Pražské tramvaje)
Na dlouhodobé hostování na liberecko-jablonecké tramvajové koleje se dnes z Prahy vydala souprava motorového vozu #351 a vlečného vozu #1202. # (autor příspěvku Pražské tramvaje)

V pražském podnikovém muzeu MHD ve Střešovicích totiž zahájili výstavbu nových výstavních hal pro muzejní autobusy a užitková vozidla, která omezila prostor a provoz pro tramvaje z expozice. "Jsme za tuto příležitost velmi rádi, zápůjčka má výhody pro obě strany. Pražský dopravní podnik uvítal možnost uložit jednu soupravu právě v Liberci. Liberec zase naopak získal historickou soupravu na rozchodu 1435 mm pro příležitostný provoz v celé své tramvajové síti," řekla mluvčí DPMLJ Martina Poršová s tím, že převoz z hlavního města pod Ještěd hradil Liberecký kraj.
Poprvé bude nová tramvajová souprava brázdit liberecké koleje o státním svátku 1. května. Bude tak vyrážet do provozu ve dnech státních svátků na tradiční sváteční a historické jízdy. Tramvaj si užijí i turisté, protože během letních prázdnin se budou moci zájemci svézt každou prázdninovou sobotu. Jízdy bude organizovat Boveraclub za podpory Libereckého kraje. Dopravní podnik plánuje pražské historické tramvaje atraktivně začlenit do programu připravovaného Dne otevřených dveří, který se uskuteční 14. září.
"S kolegy z pražského podnikového muzea dlouhodobě spolupracujeme, nezanedbatelná je jejich pomoc při rekonstrukcích historických tramvají v Liberci, ať již v podobě konzultací či poskytnutím náhradních dílů. Je to ocenění naší činnosti, že nám soupravu do Liberce zapůjčí na celý rok", zdůraznil předseda spolku Boveraclub Tomáš Krebs.

zdroj:https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/historicka-tramvaj-zapujcka-z-prahy-do-liberce.html?utm_medium=referral&utm_campaign=social_redirection&utm_source=facebook

Velké stěhování má za sebou motorový vůz z roku 1915 vyrobený firmou Ringhoffer a vlečný vůz od stejné firmy z roku 1930. foto : Jiří Louda

Bohumil Hrabal by napsal: "... a neuvěřitelné se stalo skutkem". Dnes jsme se vzájemně seznamovali, trať, vozidla, personál. Vypadá to, že bychom si mohli rozumět. A tak to zkusíme i s cestujícími, nejpozději 1.5. a 8.5. Těšíme se na vás. Těšíte se taky?

první zkušební jízda 5.4.2024

Páteční odpoledne 12.4.2024. 

Ono to sice vypadá jako výlet, ale bylo potřeba jednak vyzkoušet, jestli projedeme bez problémů k sousedům a jednak se pod dohledem zástupce vlastníka se soupravou seznámit. A to jak řidiči, tak průvodčí. A kde jinde bychom si natrénovali kuplování, než na jednokolejné trati s výhybnami. Už brzy i pro vás!

(Proseč nad Nisou, 26.4.2024) foto Miroslav Fogl
(Proseč nad Nisou, 26.4.2024) foto Miroslav Fogl
8.5.2024 foto Matyáš Gál
8.5.2024 foto Matyáš Gál
Ještě jednou "třistapadesátjednička", tentokrát na Těšnově a s "krasinem". V sobotu v Liberci pojede ale s "plecháčem".
Ještě jednou "třistapadesátjednička", tentokrát na Těšnově a s "krasinem". V sobotu v Liberci pojede ale s "plecháčem".

Víte že známý architekt Jan Kotěra (18.12.1871 – 17.4.1923) se kromě návrhů staveb a interiérů věnoval také návrhům kolejových vozidel pro Ringhofferovu továrnu na pražském Smíchově. Šlo o tramvaje a železniční vagóny. Z tramvají byl první primátorský vůz č. 200, který sloužil reprezentačním účelům města a dochoval se dodnes v expozici střešovického muzea. V letech 1906-1908 pak Kotěra navrhl ještě běžný vůz, který se pak v různých úpravách vyráběl léta a v pražských ulicích se objevoval až do 70. let minulého století. Jedním z nich je i motorový vůz č. 351, kterým se můžete svézt každou sobotu na historické lince č. 1 v Liberci

Příběh začíná jako v (dost nepovedené) pohádce: "Bylo nebylo" jedno okresní město, ve kterém mohla po dlouhých letech jezdit tramvaj na náměstí - ale místní řekli NE... Jak je libo - a co takhle alespoň na náves? (foto Miroslav Fogl)
Příběh začíná jako v (dost nepovedené) pohádce: "Bylo nebylo" jedno okresní město, ve kterém mohla po dlouhých letech jezdit tramvaj na náměstí - ale místní řekli NE... Jak je libo - a co takhle alespoň na náves? (foto Miroslav Fogl)
Konec padesátek a dočasně naše "třistapadesátjednička" si to šupajdí Hybernskou na devítce do Motola. A tuhle sobotu bude na jedničce do Hanychova. Tak se přijďte svézt! foto M.Knížek
Konec padesátek a dočasně naše "třistapadesátjednička" si to šupajdí Hybernskou na devítce do Motola. A tuhle sobotu bude na jedničce do Hanychova. Tak se přijďte svézt! foto M.Knížek